Jag vet att han vet – påskdagsparty

Idag firade vi påskdagens under med en ordentlig påskgudstjänst! Vi sjöng med gospelkören så det rungade i hela huset! Jag sjöng solo på en sång tillsammans med Wenke som vi sjöng förra året en gång också. Men den här gången blev det speciellt. Orden blev liksom levande och luften vibrerade! Jag gick tårögd därifrån. Den passade verkligen mig idag.

Jag sjöng introt och första versen:
”Looking back over my life,
I’ve seen His promises are true.
I’ve never been forsaken,
He’s always seen me through.
This hope that I have within me
is knowing that He’s always there.
Healing all my heartaches
and calming all my fears.”

Och orden jag sjöng i vampen var lika starka.

”I’m no longer afraid, for the way has been made.
Oh what sweet relief, to know my life is complete.”

Ord som gick rakt in i hjärtat idag. Och imorgon.
Det var verkligen en upplevelse…
Här kan du lyssna själv: My Father Knows

De andra sångerna vi sjöng gick också bra. På Smile var det dock offergång, alltså att alla skulle fram och lägga pengar i kollekten så ljudet är lite sisådär. Jag är förvånad att det blev så bra som det blev. Detta är förresten inspelat med telefonen. Med det i åtanke tycker att jag att det är riktigt bra. Tack för idag min kära kör!

I Just Cant Give Up Now

More Like Him

Smile

1 tanke på “Jag vet att han vet – påskdagsparty

  1. Du är snabb som alltid :), blev ju en bra inspelning! Tack för sången med dig. Jag kan lära mig mycket av dig, din stoisk (heter det så) lugn, ditt strålande…
    För mig var sången lite för långsamt ;-). Men du vet ju hur jag är, haha. God natt

Lämna en kommentar