Påskdag med fest, familj och mat

20120409-003307.jpg

Idag har vi firat ordentligt. Det är nog första gången vi firar påsk ordentligt först på påskdagen. Mina föräldrar kom hit och åt lunch och på förmiddagen var jag och Melina i kyrkan. Den här fången var vi i baptistkyrkan och där är hon inte så hemma. Men hon sprang som hon brukar, hittade massa kompisar och letade upp mig då och då. Hon är så himla trygg! Det känns otroligt bra. När jag sjöng solo var hon med och låg på golvet och lekte lite grann. Vilken grej det måste vara att växa upp marinerad i gospelmusik! Hoppas hon får lite rytm med sig.

20120409-003921.jpg

20120409-004000.jpg

20120409-004015.jpg

Sen åkte vi hem och åt lite påskmat. Nubbesalladen ska jag ge er receptet på för den är så himla god! Och observera att gräslöken på ägghalvorna är från vår egen trädgård.

20120409-004230.jpg

20120409-004241.jpg

Sen satte vi ihop kinderägginnehållet och hade vindsurfingtävling på bordet. Det var många spännande saker i påskbreven i år. En fin kudde, en ukelele (den ska få ett helt eget inlägg för den är så häftig!), prinsesstillbehör och en pianopall fylld av nostalgipapper. De har nog legat där i 10 år så det ska bli mycket spännande att gå igenom dem.

20120409-004640.jpg

Mormor hann också med att befria mig och Melina från några få men ack så irriterande centimetrar.
Nu på kvällen blev Melina trött tidigt. Hon sov ju inget alls idag. Men det tog ändå lång tid för henne att komma till ro. Jag har roat mig med att uppgradera hennes garderob från 92 till 98. Det var tråkigt men skönt!
Någon som däremot fann ro snabbt, och en ny favoritsovplats, var Douglas.

20120409-005026.jpg

Kommentera

