Hej igen!

20131230-001212.jpg

Tja. Hej. Hallå.
Jo, det är jag. Jag har faktiskt inte glömt bort den här bloggen. Jag har bara varit lite överarbetad. Det har varit en tung höst och vinter. Dels på grund av att Viola är så mycket vaken, dels på grund av att svärfar gick bort och dels för att jag mår ganska dåligt av det monotona hemmaarbetet som man har när man är i föräldratjänst. Stefan har varit sjuk och haft sjukt mycket att göra och det är tungt att vara i tjänst från morgon till natt. Varenda dag. Och därför har det inte känts som jag har haft något att skriva här. Jag vill verkligen inte skriva samma sak varje dag igen och igen.
Men nu väntar andra tider. Den här veckan börjar ett nytt år och på torsdag börjar jag jobba igen. Det känns fantastiskt härligt att jag ska få timmar så jag får tänka på annat, vara kreativ, äta utan att mata och umgås med fina vuxna. Framför allt kommer jag att få längta efter mina barn istället för att leva i denna barnöverdos.
Så nu hoppas jag få mer blogglust också. Förhoppningsvis ska jag göra lite resuméer av höstmånaderna så de kommer med de också. Nu ska jag natta för tredje gången. Hoppas du hat det trevligare!

Lämna en kommentar