Två och ett halvt års-kontroll. Check!

Ja, hon blev med beröm godkänd.
Melina är numera 97 cm lång (hjälp!) och väger 16,5 kg och följer sin kurva som värsta rallyföraren. Hon måste brås på far sin. Hennes prat hade Gunilla ingenting att säga om. Hon blev ju avbruten hela tiden.
Och vad gäller den här kvällssvängen vi har med ”Jag har ont i magen, mamma…” förklarade hon att det är många barn som har såna perioder. Fast å andra sidan är ju allting normalt hos de där.

Melina var ute till sju idag. Klockan i köket visade att den bara var sex. Sen tittade jag på klockan på telefonen. Den var sju. Då hade hon lekt ute i tre timmar. Men som hon sa: ”Jag ska vara ute hela dagen.” Och så blev det ju. Middagen intogs under protest och sen var det inte mycket energi kvar i vår lilla tjej. Det lilla krut hon hade la hon på en ny läggnings-oneliner:
”Det är en fluga på ögat!!! Mamma ta bort den!!!” *skrikes och gråtes med stor inlevelse*
Undrar hur det blir till sommaren när det faktiskt finns CHANS att det ÄR flygfän här hemma. Jag hoppas innerligt att hon vänjer sig.

Det här med sommartid, vilket jag tycker är ett fullständigt onödigt fenomen, som infördes 1980. Ja!!! Så sent, du läste rätt. Kan vi inte göra någon typ av kupp och avskaffa den? Jag ser ingen mening med den alls…

Lämna en kommentar