En sjuk helg

20140115-001812.jpg

20140115-003631.jpg

20140115-003646.jpg

20140115-003659.jpg

20140115-003708.jpg

Kära nån vad dagarna går fort när man jobbar. Tjoff! Dags att sova igen…
Vi hade ju inskolning torsdag och fredag vilket gick galant. Rent utav helfantastiskt. Dock fick Viola med sig en ordentlig förkylning hem. Våldsam snuva, lite feber och oroliga nätter. Men Viola är lika glad för det. Och det är tur det. Hon lär väl vara snuvig typ resten av året… Men ingen av oss andra har blivit dålig så det är nog ett basvirus.
Helgen var mysig i alla fall. Späckad. På lördag firade vi Viola för tredje och sista gången. Kusinerna var här och åkte pulka och sen lekte de i timmar. Det är underbart att de har så kul!
På söndagen sjöng jag på gudstjänsten. Det var riktiga musiker jag sjöng med och det är sååå läckert. Det kunde jag göra jämt… Man skulle ha ett lovsångsband alltså.
Ledig eftermiddag blev det också så vi hann mysa lite med tjejerna. Just som mörkret föll gav vi oss iväg till pulkabacken. Pulka i månsken – låter nästan exotiskt på nåt sätt.
Imorgon kör vi skarpt. Då är Violas första riktiga dag på förskolan. Det ska bli spännande att se hur lämningen går. Jag känner mig trygg och det tror jag Viola gör också.

Kommentera

