Mammaminne: När jag sov nio timmar i sträck

Jag minns det som det var igår (eftersom det var igår).
När jag sov hela natten och vaknade lite före klockan. Och något kändes annorlunda. Jag var inte trött. Mina små blå var inte fulla med grus eller sved. Jag spenderade hela dagen i nåt slags energiskt tillstånd. Tröttheten överföll mig inte när jag slappnade av för ett ögonblick.

Hoppas att jag får uppleva det igen någon gång för det var freekin’ amazing!
Dock betvivlar jag det ganska skarpt. En snorig förkylning som vi fick i välkomstpresent från dagis skakade mig bryskt tillbaka till sömnbristens eviga välde. Sådär ja ja den bestämt. Du ska inte tro nåt. Jag bara retades lite.
En del säger att det går över.
Jag säger: Det tror jag när jag ser det. Eller inte ser det eftersom jag sover då.

Kommentera

