Sång: May her peace be with you

Förra veckan fick jag bestämma vad vi skulle sjunga på körövningen och då tog jag mod till mig och lärde kören en gospellåt som jag har skrivit. Det var längesedan jag skrev den men nu fick jag hjälp att arrangera klart den. Det är en avslutningslåt eller välsignelse om man så vill.
Jag valde ”her” i texten mest för att det kändes skönare att sjunga än det mer traditionella ”his”. Personligen tror jag inte att Gud har något kön. Han är större än så. Men för oss är det lättare att ha en relation till Gud om vi föreställer oss en person. Det vanligaste är nog att man ser Gud som en fader men varför inte känna efter hur det känns att föreställa sig Gud som en mor eller kvinna. Då kanske upplevelsen blir helt annorlunda.

May her peace be with you

(Klicka här för att lyssna på låten. Det låter vackert men spretigt som ett påskris eftersom den är helt ny för kören, men jag kan föreställa mig hur mäktigt det blir när vi lärt oss den.)

May her love be with you
May her joy be with you
And may her angels walk beside you
May her peace be with you
May her peace be with you

Listen Lord now I pray
Oh be near evry day
Stay right here come what may
I pray
Hear me Lord when I say
In your love I will stay
Oh Lord show me your wayI pray

Amen, amen.

One thought on “Sång: May her peace be with you

Kommentera

