Paniken när värktabletterna inte täcker de vakna timmarna.

Tandvärk gör ont. Det är nog det värsta jag har upplevt. Och då har jag ändå fött två barn.
Den är värre dels för att den sitter i huvudet. Dels för att den är så långvarig. I över en vecka har jag överlevt med hjälp av smärtstillande tabletter. På valborgsmässoafton rensade de bort nerven och sen har jag haft jätteont. Tills jag i helgen fick jättejätteont. Två nätter har jag vaknat svettig och har fått vänta två timmar på att tabletterna ska verka ordentligt så jag fått sova igen.

Idag fick jag penicillin men det tar ett par dagar innan den ger effekt. Så här ligger jag nu och har tagit tre av fyra doser smärtstillande och det är SEX himlarns timmar tills jag kan ta den sista dosen så jag kan somna inatt. Sex timmar kvidande. Det gör ju ont att andas, prata, snyta sig. Äta kan jag ju glömma. Jag orkar knappt tänka. Det har tagit lång tid att skriva detta…

Att överdosera paracetamol lite grann en dag borde väl inte vara så himla farligt… Jag måste nog ringa och kolla…

Kommentera

