En helt fantastisk dag!

Vill du hänga med på en av de mest fantastiska dagarna i mitt liv? Det blir mycket bilder, men det kanske du kunde räkna ut…

Foto: Marie Lundström

Foto: Marie Lundström

Vår fina Kristina gjorde oss den äran att förrätta dagen. Hon skötte det som ett proffs som vanligt. Det känns så skönt att ha någon trygg vid ratten.

Foto: Marie Lundström

Foto: Marie Lundström

Vi täckte dopfunten med tyg som barnen fick hjälpa till att ta bort. De var fria att dansa så mycket de ville hela tiden. Det var nog bara de minsta som gjorde det men de hade kul för oss allihop. Snälla Kajsa och Wenke spelade till sångerna vi sjöng. Superbra att få så bra stöd!

Foto: Marie Lundström

Foto: Marie Lundström

Sedan hjälptes vi åt att fylla dopfunten. Alla som ville fick gå fram och hjälpa till. Det blev en fin stund! Kul att hjälpas åt!

Foto: Marie Lundström

Foto: Marie Lundström

Min kära bror, som är fadder till Viola tillsammans med Torben, sjöng ”Handens fem fingrar” och hade all Violas uppmärksamhet.

Foto: Marie Lundström

Foto: Marie Lundström

Sen var det dags för dop. Barnen gick fram och tittade och Melina hjälpte till att torka av vattnet. Viola tyckte att det var mycket roligt att vara i centrum!

Foto: Marie Lundström

Foto: Marie Lundström

Efter dopet lämnade jag över Viola till Simon och så fick faddrarna sätta sig. Vi skulle läsa en ”dikt” men vi gjorde en kupp och…

Foto: Marie Lundström

Foto: Marie Lundström

…hämtade brudbuketten! Det var chockartat för många i församlingen! Jätteroligt!

Foto: Marie Lundström

Foto: Marie Lundström

Så äntligen fick vi säga ja och bli varandras. Härligt!

Foto: Marie Lundström

Foto: Marie Lundström

Sen tände alla som ville ljus. Melina tände tydligen sitt själv. Gaahh! Men det gick ju bra. Hon sprang runt så fort att jag inte hann med där.

Foto: Marie Lundström

Foto: Marie Lundström

Sen fick de som ville fota och vi lyssnade till ”För kärlekens skull”. Så vackert!
Melina blev dock väldigt ledsen eftersom vi gifte oss utan henne. Det var inte riktigt läge att förklara saker och ting där och då. Men vi har pratat om det sen. Ack så ledsen hon var…

Foto: Marie Lundström

Foto: Marie Lundström

Den obligatoriska gruppbilden! Nu minns vi alltid vilka som var där!

Festen1

Sen gick vi upp en våning och hade fest! Det blev en blandning av dopkalas och bröllopsfest.

Festen2

Min kära mor hade bakat mycket delikata pajer och barnen fick den stora äran att dekorera tårtorna! Det blev nog de finaste brölloptstårtor jag någonsin sett!

Festen3

Festen4

Vi skålade i lite bubbel.

Festen5

Festen6

Festen7

Festen8

Vi hann till och med öppna Violas presenter. Melina hann dock hjälpa mig lite väl mycket och rörde ihop allting på bordet! Så om du gav oss en gåva och jag inte vet vad det var så ta inte illa upp… Jag hade inte en chans.

Å! Det var så mycket barn, så mycket kärlek, så mycket skratt, så mycket kul! En helt fantastisk dag! Väl hemma (typ nio) var vi fantastiskt trötta. Kanske inte riktigt redo för vardag morgonen efter men den kom ändå.

Allt som allt blev det en fest som var precis som oss. Busig och oväntad. Jag kan nog inte tänkta mig ett bättre sätt vi kunde ha gjort det på! Precis lagom på alla sätt!

Tack alla som kom och gjorde detta till en så otroligt fantastisk dag! Och lite extra tack till de som medverkade, ni som fotade (Marie Lundström i kyrkan och Torben Tildeberg på festen efteråt – tack tack) och hjälpte oss att städa. Det var guld värt!!!

Jag älskar dig Stefan! Detta gjorde vi bra!

Kommentera

