Viola, redan två månader

20130226-001954.jpg

Nu är vår lilla tjej två månader. Idag frågade Melina om hon börjar prata snart. Nja, det dröjer lite då…
Är hon större nu? Ja! Hon äter inte så väldigt mycket större portioner men nog är det för kläderna börjar bli små. Overallen hon åkte hem från sjukhuset i börjar bli trång! Men hon klarar sig fortfarande utan flaska på natten. Jag är lycklig så länge det går.

Hon är ett tydligt barn. Om hon är glad, trött, hungrig eller irriterad visar hon det. Behöver nåt åtgärdas så ser hon till att det blir gjort. Hon hickar typ varje dag och lyckades charma hela kyrkan igår bara genom att just hicka. Intressant…
Hon sover bra på nätterna och de två senaste har hon somnat utan mig i munnen. Hurra! Jag kände mig väldigt instängd där ett tag när hon bara somnade när vi låg nära nära. Idag har hon sovit extremt mycket. Men i söndags var hon vaken mycket och sov små skvättar. Bäst sover hon på natten och förmiddagen.

20130226-002849.jpg

Viola älskar sin storasyster och storasyster älskar henne. De kan ligga och greja själva en liten stund men om Viola skriker får jag komma och ta henne. Melina har börjat uppskatta stunderna när det bara är hon och jag. Men krascherna, då hon tokgrinar och vill bli tröstad, är ganska många.

Jag då? Tja, jag sover bra men det monotona börjar kännas av. Särskilt nu när vi var hemma allihop många dagar i sträck. Jag tycker att jag bara matar, diskar och byter blöjor. Och det är väl typ så det är. Jag har ont i en axel till och från. Boven är nog delvis bilbarnstolen. Den är sååå tung att bära. Puh! Jag hade ont av den när Melina var liten också. Men på det hela taget har vår lilla familj det ganska bra nu. Bara vi får vara friska ett tag nu.

20130226-003848.jpg

Kommentera

