Fina dagar med mormor

20130127-003356.jpg

20130127-003439.jpg

20130127-003558.jpg

20130127-003628.jpg

20130127-003810.jpg

20130127-003959.jpg

20130127-004009.jpg

– Jag vill ha min mormor kvar, sa Melina när vi släppte av henne vid tåget idag.
Det vill jag också. Men morfar vill ju ha henne tillbaka fick jag förklara.

Dagarna går alltid så fort när mormor är här. Vi fixar och grejar och donar med sånt som är lättare och framför allt roligare att göra tillsammans. Vi har tvättat, röjt, gosat, byggt spjälsäng, handlat, tvättat, sytt gardiner, fixat och tvättat lite till. Faktiskt har vi nått botten på tvätthögen! Det var längesen det…
Gardinerna ska jag visa i dagsljus. Bilden jag tog i morse blev suddig och de är så himla snygga så de måste ju visas upp snyggt ju. IKEA hade väldigt snygga tyger nu. Jag får nog ta en sväng till dit.

I torsdags blev Viola en hel månad! Nästan fem kilo älskad unge sover i min famn just nu. Hon hade en svår natt igår. Då var mormor snäll att gå och söva. Men ikväll somnade hon lätt. Det brukar bli någon svår natt i veckan om man nu kan prata om ”brukar” när man talar om någon som bara är en månad.

Imorgon ska vi ta det lugnt och mysa ordentligt. Lite bad, lite popcorn och lite pulka kanske? Sov så gott!

One thought on “Fina dagar med mormor

Kommentera

