Mammaminne: Första mötet

20121230-010843.jpg

Idag var dagen – äntligen, äntligen – då storasyster skulle komma hem. När jag var uppe vid sex och såg att det var snöstorm blev jag ganska förtvivlad. Men medan jag sov mer sen så töade den ihop. Så otroligt skönt!
Vi hade funderat på hur vi skulle göra när Melina kom hem så vi hade en plan. Tur var väl det eftersom jag var alldeles bubblig av lycka! Först och främst över att ha henne hemma igen och av spänning över att se henne möta sin lillasyster.

När de öppnade dörren hade Melina fått en ballong vilket var det första hon sa. Fast vi kramade henne med overall och allt! Sen frågade hon själv efter bebisen. Var är den? Så vi gick in till henne. Hon låg och sov i bilstolen. Melina klappade och kände på henne och sken som en sol hela hon! Inte trodde jag hon skulle bli så glad! Sen fick hon gå och hämta mormor, morfar och morbror med flickvän och visa dem. Som hon sprang!
När jag tog upp lillasyster sa Melina direkt att hon ville hålla henne. Sen satt hon med henne länge i knät. Där smälte mitt mammahjärta till en blöt fläck kan jag säga. Snacka om varmt välkomnande! Många klappar och pussar blev det. Ända till hon vart tung förstås. Men det var många som ville hålla och känna idag. Melina ville hålla flera gånger under kvällen sen. Hon bäddade om lillasyster och läste till och med för henne. Att en så liten människa kan visa så stor omtanke… Det är ett ögonblick jag alltid kommer att bära ömt i hjärtat.

Sen hämtade vi Melina till köket för att berätta en hemlighet! Lillasysters namn! Det får familjen reda på först. Men den andra delen kommer i eftermiddag så först sen blir det officiellt. Melina gick in och berättade stolt lillasysters namn. Sa det rätt och allt. Och alla tyckte att det var fint tack och lov. Såna här stora beslut är pirriga tycker jag.

När vi fikat och familjen åkt hem bestämde sig liten för att sova flera timmar. Då fick vi tid att bygga ihop det fina piratskeppet Melina fick i julklapp. Liten verkade må prima sovandes mitt i ett kaos av små playmobilpryttlar och massa prat. Rena familjeidyllen…

När Melina skulle sova var hon orolig för att lillasyster skulle skrika och väcka henne. Men det gick bra. Hon fick sova hela natten.

Att vakna den här morgonen, och ha mina två älskade barn inom kramavstånd, det var fantastiskt!

20121230-102644.jpg

2 thoughts on “Mammaminne: Första mötet

  1. ännu en gång grattis till två små godingar. som jag hoppas vi får låna ibland. ha det gott kram från morfar- mormor

Kommentera

