Juldagen

20121225-130152.jpg

20121225-130201.jpg

Detta var en speciell julnatt. Jag fick se någon gäspa och nysa för första gången någonsin! Det är så häftigt!

All heder åt Maria förresten. Och alla andra kvinnor som fött barn genom historien. De hade ingen lustgas eller läkare som kan laga. Undrar hur jag hade klarat mig där. Ganska dåligt förmodligen.

Här på vårt rum får vi vara mycket ifred nu. Isolerade faktiskt. Eftersom vi är så förkylda (jag och Stefan alltså) så vill de inte ha oss någon annanstans. Helt okej för mig – jag vill ju verkligen inte smitta någon annan.
Stackars storasyster är också sjuk, och hon blev sämre igen idag. Det var smärtsamt att se henne förut när vi skypade. Så trött och sliten. Det är tur att hon är hos mormor och morfar. Hon kunde inte vara på ett bättre ställe. Det vet jag. Men det gör ändå ont i mammahjärtat…

Efter ett par kontroller av blodtrycket verkar det ha stabiliserat sig så imorgon tror jag vi får åka hem. Spännande värre! Melina kommer inte än på ett par dagar så vi hinner anpassa oss lite. Och hon hinner bli friskare. Det ska bli så roligt att se henne som storasyster! Hon kommer att bli den bästa!

Det ligger en liten och grymtar lite här bredvid. Undrar vad hon drömmer om. Hur pappa luktar kanske… Eller hur det känns att nysa… Tänk att få upptäcka allt allra första gången. Jag önskar att jag kunde minnas hur det var.

Kommentera

