Klassiker: Sjukstuga strax före jul

20121219-185032.jpg

Inatt hade Melina flera jobbiga hostattacker och en del feber så hon blev hemma idag. Jag var halvdöd efter den här natten men fick tack vare radioapan sova ikapp lite. Jag fick faktiskt i Melina lunch men sen var det hennes tur att sova. Från två till sex, med en paus för panodil eftersom febern var uppe i 39,5. Huvva… Men lite sömn på det gjorde susen. Sen åt hon frukt, pepparkakor, hostade och pimplade äpplejos. Skönt. Då orkar hon med natten. Febern är fortfarande 37,9 så den lär nog stiga när tabletten går ur.
Stefan är också dålig. Han tror att det kan vara influensa. Så jag har inte sett så mycket av honom idag. Hoppas han kryar på sig fort. Det är så jobbigt att ha ont i huvudet.
Vid nio sov hon igen så nu är det lugnt i huset. Hon grät och klagade över att hon hade ont i näsan men nu verkar hon inte hosta så mycket i sömnen i alla fall.

Nu ska jag ta det lugnt med fötterna i högläge ett tag. Enligt Föraäkringskassan är jag ju sen igår ”frisk” eftersom man inte får vara sjukskriven längre än till beräknad födelse. Ändå känns det liksom lika jobbigt i kroppen som i måndags. Konstigt. Jag kanske skulle ringa och reklamera den här friskförklaringen.

Kommentera

