Julhälsning: ”Du är min. Jag är din.”

I höst, strax före jag blev sjukskriven, fick två av mina vänner barn. Nästan på samma gång. Jag tänkte mycket på dem och deras familjer. Mitt i vår egen längtan, som fortfarande inte är över. Och det blev en melodi, en refräng och sedan verser. När jag var klar insåg jag att detta är en sång som alla föräldrar skulle kunna sjunga för sina barn. Och jag tror även Maria såg på sin son med samma glädje och förväntan som vi ser på våra barn idag. En förälders kärleksfulla blick som möter barnets stadiga självklara. Jag tror att Gud ser på oss på samma sätt.

DU ÄR MIN. JAG ÄR DIN.

1. Du ljuvliga varelse som tar plats här mitt i
och tar våra hjärtan med storm.
Du är så liten men tar så stor plats
och ändrar vår tillvaros form.
Det stora blir smått, det lilla enormt.
Du vänder allting upp och ner.
Förundrad, förvånad upptäcker jag
att så mycket vackert vi ser.

Du min lille.
Jag bär dig så nära jag kan.
Du min lille.
Och hela mitt hjärta du vann.
Du är min. Jag är din.

2. Jag ser att du gömmer hemligheter
och glimrande tankar därtill.
Spar dem och dela ut dem en efter en
när världen är lite för still.
Då lyser du upp och påminner oss
om det unika du är.
Det är som om livet är lite mer helt
nu när just du är här.

Du min lille.
I din blick jag kärleken fann.
Du min lille.
Och all världens skuggor försvann.
Du är min. Jag är din.

3. Vart än livet bär dig, vart än vägen går,
följer jag stegen du tar.
Jag står på din sida, vill att du mår bra,
var än världens vindar dig drar.
Inga ord, inga mänskor, nej ingenting,
kan nånsin oss bryta isär.
Du är alltid, alltid min lille
oavsett hur stor du är.

Du min lille.
Jag har dig så nära jag kan.
Du min lille.
Jag vet att vår kärlek är sann.
Du är min. Jag är din.

Lyssna på sången genom att klicka här >>
Lyssna på sången, riktad till tjej, genom att klicka här >>
(Du min lilla…)

Ladda ner noter på ”Du är min. Jag är din.” (Tonart C), som inspelningen ovan.
Ladda ner noter på ”Du är min. Jag är din.” (Tonart D), lite ljusare och lättare att sjunga men lite svårare ackord.

 

One thought on “Julhälsning: ”Du är min. Jag är din.”

  1. Ååååh, vilken bra låt! Texten tar verkligen tag i mig, så nära och innerlig! Melodislingan ”du uuuu…” så läcker att sjunga!! Jag ser fram emot fler sångupplevelser från dig 🙂

Kommentera

