Projekt julgran

20121215-224053.jpg

20121215-224103.jpg

Hela den här dagen har jag satsat på att få upp julgranen. Det behövs vissa pauser inemellan, så är det ju. Men jag är ganska nöjd med den faktiskt. Det är första gången jag har konstgjord gran sedan jag flyttade hemifrån och den blev riktigt fin!
Våra dekorerade pepparkakor gjorde sig bra med det övriga. Och snöbollsgirlangerna som jag gjort blev också bra. Observera de genomskinliga kulorna som Melina gladeligen tog ansvar för och fyllde med fina saker – just nu hårtofsar.
Det är lite pinsamt att erkänna att jag nog skulle kunna klä två julgranar till med det pyntet som är kvar i lådorna. Men det är kul att ha lite olika från år till år. Dessutom är ju alla fina glaskulor tryggt nedpackade för längre tids förvaring. Det är för farligt att använda dem just nu. Vi får se om fyra fem år.

Dock fick sig julstämningen en ordentlig törn igår när jag fick meddelande om att en medlem i vår kör omkom i en bilolycka i veckan som gick. Jag såg honom ju liksom på körfesten i tisdags… Det är inte rättvist. Det är svårt att vara munter och julglad när jag tänker på hans familj. Usch… Livet tar så tvära kast. De förlorade ett liv och här går vi och väntar otåligt på ett nytt. När livet skakas i grunden är det så mycket som blir så oviktigt. Så ta hand om de ni älskar – krama om era kära. Nu genast.

Kommentera

