”Jag älskar snö!”

20121208-222115.jpg

20121208-222328.jpg

Den här fina dagen fick vi äntligen uppleva snön i dagsljus! Dock hade vår backe dåligt med snö så åklappen fungerade inte så bra där. Vi testar pulkan imorgon. Melina åker i backen konstant på dagis och det märks. Hon är alldeles slut på kvällarna och äter som en häst. Men det är ju en skön utmattning. Först trodde jag att hon var sjuk, men så var det ju inte. Hon är allt annat än sjuk…

Den här veckan blev extra lång eftersom Stefan jobbade idag. Skolan hade öppet hus. Men imorgon är vi lediga allihop.
Den här veckan har kören äntligen haft sin julkonsert och jag var alldeles sprängfylld av stolthet när de var klara! De gjorde ett jättebra framträdande! Det var både stämning och ordentligt röj! Och Wenke gjorde ett så fint solo så oj oj oj…

Jag valde att inte vara med och sjunga. Dels för att blodtrycket går lite upp och ner och dels för att jag får så ont när jag står. Nu gör det ont i ryggen, i alla fogar och i huden på magen. Bara tio dagar kvar nu. Även om jag räknar med att det blir försenat. Snart får vi väl ha någon liten tävling och se vem som gissar bäst.

Men nu julstökar vi lite försiktigt. Hänger upp girlander, gör hjärtan av pärlor, bakar lite och så. Jag upptäckte tyvärr att ljusen vi hade ute runt dörren gick sönder förra året. Det ser lite naket ut utan något pynt alls ute. Så det kanske blir en bra uppgift till veckan. Det och att packa färdigt kläder. Mormor kommer ett par dagar så där mitt i veckan också så det blir mysigt. Då får vi se luciamorgon tillsammans! Det har nog inte hänt sen 1998 när jag fortfarande bodde hemma. Mys i kvadrat! Och Melina blir nog nöjd. Det är ju typ enda gången man får äta pepparkakor till frukost ju…

Kommentera

