Timmar, minuter och sekunder

20121121-001724.jpg

Så var jag till läkaren igår igen. Jag testade att aktivera mig i helgen och allt det onda kom tillbaka. Nästan än värre. Så hon sjukskrev mig ända tills barnet ska komma.
Det kändes väldigt snopet. Jag är ju liksom inte klar på jobbet alls. Men samtidigt skönt eftersom jag har så ont och vill sätta bebisen främst. Dubbelt alltså.
Jag lär nog kunna sysselsätta mig här hemma. Det tar tid att vila. Allt annat får jag ta i små omgångar. Tur att jag ska tvätta små kläder… När man inte skyndar sig igenom morgonbestyren och lunch och så och dessutom sover en del blir det inte så mycket kvar av dagen innan hämtning på dagis.

Hos barnmorskan sist sa hon att barnet låg i tvärläge, alltså tvära över magen. Spännande. Var det sparkar varierar väldigt under dagen. Personligen så tycker jag tvärs över är bra för då blir det lättare att röra sig och andas. Att duscha eller knyta skorna är ett helt projekt nuförtiden. Dock innebär denna ständiga positionsändring att vi inte har en aning om hur barnet kommer ut. Det blir en överraskning, även om det känns väldigt nervöst måste jag erkänna. Men men, huvudsaken är att vi mår bra.

Nu ska jag packa väskor till mig och Melina inför den stora dagen. Och tvätta, fixa och dona. Hu, jag blir trött bara jag tänker på det. Jag önskar att jag vore en sån där kvinna som är gjord för att vara gravid… Men alla kan ju inte vara det.

20121121-002809.jpg

Kommentera

