Morgonklokt

I måndags morgon var både jag och Melina väldigt trötta. På morgonen när hon vaknat brukar hon sitta i mitt knä och gosa en stund innan vi startar dagen. Just den här morgonen var vi lika sega.
– Mamma, jag vill lägga mig i sängen en stund till.
– Jaa, sa jag, det vill jag också.
Så var vi tysta en stund. Sen säger hon:
– Men då ringer våra chefer och undrar var vi är…
– Jo, det förstås.

Jo, jag kan ha förklarat den där saken på det sättet. Det kändes bättre än att säga att vi bara MÅSTE gå upp. Hon är klok vår lilla…

Kommentera

