Som om det bara var en röst

Idag har jag haft ont i ryggen. På precis samma ställe som när jag väntade Melina. Mitt ibland revbenen på bakre höger sida av bröstkorgen. Mycket märkligt… Men men. Det är ju för en god sak.
Men att ha körövning med den smärtan var inte så mysigt. Det är ju inte så illa att jag inte kan koncentrera mig men jag ska nog vila lite mer innan nästa gång.
De var fantastiskt duktiga idag mina sångkamrater! Vi satte en låt fint och lärde in en annan fullständigt. De har en sån vacker klang! Särskilt i de unisona bitarna idag. De själva tyckte att det gick knackigt men det gör det alltid tills melodin har satt sig i musklerna. Men än finns det tid. Imorgon, efter några klargöranden av min kollega, ska jag spela in några stämmor. Det har jag inte gjort någon fång så det blir spännande. Särskilt med det omstämda pianot här hemma. Hoppas ingen försöker spela till. Ha ha!

Kommentera

