Oväntade trädgårdsskatter

20121001-223842.jpg

20121001-223853.jpg

Igår skulle jag och Melina på kalas. Present hade jag men blommor hade ju varit kul. Så jag gick ut och tittade vad jag hade i rabatten. Jackpot!
Mörkrosa höstglöd, höstsargad hortensia och gräslök tillsammans med en kvist med höströda löv blev en fantastiskt vacker bukett där till och med det lite vissna hade sin roll i färgskalan. När jag åkte frågade grannen om jag skulle åka och gifta mig – och det såg faktiskt nästan ut som en höstbröllopsbukett!
Sen blev det ju inte sämre av att hon som tog emot buketten matchade den fullkomligt (vinröd klänning) och älskar rosa. 🙂

Kommentera

