Sång: Rakt igenom

Det här är en text som legat till sig några veckor. Så igår fick jag tid att umgås med den lite mer och då blev den klar. Vi läste en text på hemgruppen och pratade om den. Det kändes som en så skön tanke att någon faktiskt ser rakt igenom den jag är. Där jag inte behöver låtsas, faktiskt inte kan låtsas. Där jag är jag som jag är. Om det är Gud eller någon annan som ser en låter jag vara varje persons val. Men det är en stor trygghet att ha en sån plats. Den här är till dig I.

Rakt igenom
Klicka för att lyssna här >>

1.Jag satt där så nära,
men ändå långt ifrån
alla som sprang förbi.
Som om jag var i otakt
med mina egna steg
i oordning inuti.

Jag tror du satte mig ner, för att stilla mig
för att hålla mig tätt intill, du sa:
”Ditt hjärta får gärna slå i takt med mitt om du vill.”

2. Så står jag där plötsligt
uppgiven och trött,
på utslitenhetens rand.
Jag får ta all min oro
och lägga den så ömt
här i din varma hand.
Jag tror du står där bredvid, för att lugna mig,
för att hålla mig tätt intill, du säger:
”Ditt hjärta får gärna slå i takt med mitt om du vill.”

Du ser rakt igenom varje mask jag bär.
Lyfter en i taget och älskar mig som jag är.
Du ser rakt igenom alla lager som är jag.
Ser det värdefulla och älskar på nytt varje dag.

3. Sedan kommer det dagar
då krafterna tar slut,
och jag inte orkar mer.
När jag sitter där naken,
ensammen och rädd
så vet jag att det är mig du ser.
Jag tror du sätter mig ner, för att stilla mig,
för att hålla mig tätt intill, och säger:
”Ditt hjärta får gärna slå i takt med mitt om du vill.”

Du ser rakt igenom varje mask jag bär.
Lyfter en i taget och älskar mig som jag är.
Du ser rakt igenom alla lager som är jag.
Ser det värdefulla och älskar på nytt varje dag.

One thought on “Sång: Rakt igenom

  1. måste kännas bra när man får ihop alla ord till slut. hoppas du fortsätter skriva många fina melodier länge länge. ska lyssna sedan i lugn och ro. kram och godnatt ses snart.

Kommentera

