Stilla veckan

Här hemma är det lugnt. Nästan lite väl lugnt. Ja, alldeles för lugnt.
Men Melina röjer järnet i Mellerud och har ruskigt roligt med alla barn och morföräldrar. Hon deklarerade tydligt förut att hon kommer hem på lördag. Det aka bli så skönt att ha henne hemma igen. Samtidigt försöker jag att njuta av friheten att göra vad jag vill när jag kommer hem från jobbet. Skriva klart en låt, tända lite ljus, sova en skvätt eller strunta i att diska. Den kan vänta lite. Det balanserade känsloläget känns också ovant. Jag har inte varit arg på många dagar – fast jag har inte busat så mycket heller… Det är liksom jämnare. Fast jag har längtat en del, det har jag.

20120927-232516.jpg

Melina har varit med mormor på flera möten. Fast det var inte så roligt. Även om rulltårtan var väldigt god.

20120927-232639.jpg

Några kvällspromenader blev det säkert – när det inte regnade.

20120927-232736.jpg

Men i ruskvädret blir det mysiga kvällar vid köksbordet innan Bolibompa.

Vi saknar dig vårt hjärta! Men nu ses vi snart igen! Puss på dig!

Kommentera

