Nu ska det inte bli nån mer helvetesnatt

20120820-204035.jpg

20120820-204042.jpg

Det blev ingen rolig natt.. Mellan ett och fyra hann jag bli desperat flera gånger om. Först gav salvan upp efter två timmar. Sen försökte jag riva med en magkniv vilket inte räckte så jag fick gå ner och hämta grillkniven. När jag inte vågade riva mer, rädd för att det skulle gå hål, hämtade jag blöta handdukar som jag lindade in fötterna i. Det var jätteskönt. I tio minuter. Sen när handduken blev varm började det klia igen.
Vid det här laget var jag hungrig och ledsen. Jag åt och ringde sen sjukvårdsupplysningen. Där föreslog sköterskan att jag skulle hälla alzolsprit på en kompress och tejpa fast. På hela fötterna? Det är ju omöjligt…
Antihistamin sa hon blankt nej till på grund av graviditeten. Men nu råkar det vara så att det finns en praktisk databas där man kan kolla upp om mediciner påverkar fostret: janus.se, och där finns de nyaste rönen med. Inte bara det som står i läkarböcker och FASS som uppdateras vartannat år. Där stod det att den allergimedicinen vi hade hemma var okej att äta. Så jag tog en liten receptfri rackare och fick äntligen somna. Förmodligen var det väl psykiskt mer än verklig verkan på klådan. Men jag fick sova ett par timmar till i alla fall.
Idag ringde jag läkaren som skrev ut Tavegyl till mig så nu hoppas jag få sova i natt. Man ska tydligen bli trött av dem också. Hoppas det!
Jag är glad att Melina inte fick så många bett. Ett par tre stycken klarar man ju fint. Men granntjejen här på gården reagerade riktigt illa på myggorna och hade en värre natt än mig… Stackars stackars liten… Hoppas det avtar snart. För oss båda.

One thought on “Nu ska det inte bli nån mer helvetesnatt

Kommentera

