Ytterligheternas helg

20120819-222237.jpg

Melina målade ute idag. Praktiskt att kunna måla naken liksom. När hon var färdig såg det ut som hon hade dissekerat Tingeling och dessutom fått ”feblod” på hela sig. Ha ha! Det är första gången på länge som hon själv bett om att få bada…

Medan jag ligger här och väntar på att salvan ska verka på mina myggbett (har nog runt femtio, skojar inte, mest på fötterna) kan jag ju skriva lite om helgen. Stefan fyllde ju år igår så jag och Melina bakade tårta. Krämen ovanpå var godast tyckte hon och skrapade njutningsfullt ur det sista.

20120819-223446.jpg

Vi firade lite på förmiddagen och sen åkte jag och fotade bröllop/sjöng. Vi sjöng med gospelkören på själva vigseln. Jättemysigt! Och sen fotade jag två genomkära människor. Nästan ännu mysigare…
På kvällen var det kräftskiva då jag lyckades med bedriften att inte ta ett endaste kort. Ovanligt.
Men idag. Idag var det fruktansvärt. Jag visste att jag skulle vara trött efter gårdagen, men den här värmen slog ut mig fullständigt. Jag har varit sååå trött. Hela familjen var trött… Och inte fick jag sova heller eftersom myggbetten kliade. Och så svullnade fötterna. Och så fick jag hålla mig sysselsatt för att inte riva sönder fötterna med grillbestick (en grillkniv var det enda som tog tillräckligt till slut). Vi har trampat en del på varandras nerver, särskilt som vi glömde bort maten där en sväng, så måndag känns ganska skönt imorgon. Det ska inte bli så varmt i veckan heller! Puh…
Nu är det lugnt med extraordinära händelser ett tag. Det blir bra tror jag. Vi ska lite kalas för Stefan men det dröjer nog någon vecka. Och inga fler fotouppdrag är inplanerade. Det är lite synd. Jag lär då abstinens. Men jag har ju en del redigering kvar som jag kan pyssla med. Det är alltid något. Man vet ju aldrig vad som dyker upp.
Nej, den här salvan funkar så där. Det kliar fortfarande och jag kan inte klia eftersom jag är alldeles kletig. Verkar bli en spännande natt detta…

Uppdatering 02:56
Nej, detta blir en dålig natt. Vart vaken två timmar nu. Kliat med grillkniv tills jag inte vågar mer. Våt handduk på fötterna. Suck.
Dubbelsuck.

Kommentera

