Lek i kvadrat i Örebro

20120810-215328.jpg

20120810-215408.jpg

20120810-215356.jpg

20120810-215417.jpg

20120810-215346.jpg

20120810-215337.jpg

I onsdags flydde vi detta hemska väder och åkte till lek- och buslandet i Örebro. Det var en bit att åka men det skulle vara värt det.
Vi stannade innan och åt lunch vid en gårdsbutik. På leklandet får man inte äta medhavd mat och vår ”sallad” på korv, pasta och gurka gav en bra grund att leka på. Tjena vad hon åt! Strålande!

När vi väl kom in i detta lekparadis följde jag med Melina runt för att titta på alla grejer. Från golv till tak fyllt med labyrinter, rutchbanor, studsmattor, spel och bus! Himmelriket för en treåring! Jag försökte hänga med på var hon var i labyrinten, men rätt som det var var hon borta. Jag gick några rundor för att höra om jag hörde henne gråta någonstans. Efter en lång stund hörde jag istället ett ”weeeeee” och hittade henne i en rutchbana högt uppe vid taket som hon åkte om och om igen… Då slutade jag oroa mig. Ha ha!

De lekte sig genomsvettiga och Melina drack flera deciliter i taget. Hon studsade, bar, kröp och åkte sig trött flera gånger om. Vi delade den godaste mjukglassen jag smakat och Melina åt gul shlush (eller hur det nu stavas) med ananassmak.
Det sista hittade de den stora rutchbanan i mitten som de åkte gång på gång på gång. Hålla handen skulle de också. Prompt. Till och med Mamma Lisa provade på den.

När vi skulle hem spöregnade det ute och då kändes det som våra tre timmar i lekparadiset var väldigt väl valda! Nästa gång testar vi det i Karlstad!

Kommentera

