Sommar?

20120707-231530.jpg

Melina bestämde att det var sommar i torsdags. Då fick det vara nog. Det skulle badas i baljan. Lite svalt var det väl men det var så varmt så det var nog bara skönt att frysa lite.

Den här veckan har varit kämpig. Jag har jobbat extra mycket och ändå går timmarna så långsamt eftersom jag är så mycket ensam på jobbet. Det blir liksom inget flyt i arbetet. Idag har jag roat mig med lite huvudvärk också. Alltid lika trevligt.

Ikväll har vi utkämpat krig mot myggen tydligen har det fötts en hel del myggor nere vid vattnet här. Kanske översvämningsmyggor till och med. Betten blir så stora. Men nu ska vi näta vart enda fönster. Så det så.

Nu är det bara tre, kanske två, dagar kvar till semestern. Då drar jag och Lisa till Hönö. Det ska bli spännande även om jag är lite nervös för bilfärden. Men jag har ju kartläsare och farthållare så det ska nog gå bra. Det kanske vore bra att fixa en bok att lyssna på eller är det sövande snarare än uppiggande?
Skitsamma. Vi kan stanna och ta så många pauser vi vill ju!

One thought on “Sommar?

  1. låter som något mycket trevligt att se framemot. och vi får ta hand om vårt lilla barnbarn några dagar. talbok finns att låna här . sov så gott.

Kommentera

