Det doftar som i mammas lanne

20120620-205019.jpg

20120620-205045.jpg

Säga vad man vill men doften av fräscha svenska jordgubbar är sommar på riktigt. De jag köpte idag doftar precis som de vi plockade i jordgubbslandet på sommarmornarna hos mina föräldrar. De åt vi solvarma…

20120620-205507.jpg

Jag är redan klar med kransarna för i år. Det blev jordgubbar i dem i år. Det är vi nog ganska ensamma om. Tur att de är av plast så de håller sig. 🙂
Jag har gjort kransar som fröknarna ska få som sommarpresent och hej då-gåva. Hoppas de har lite användning för dem. De kan ju vara i utklädningslådan annars. Melina har målat kort också. Jag skrev ut dem med en ram som jag tänkte hon kunde måla i men hon ville måla egna ramar på dem. Det blev jättefint tyckte jag. Vad hon ritade är svårare att veta men jag vet att hon skrev sitt namn flera gånger.

20120620-210137.jpg

Så nu är allt klart för imorgon. Sista dagen. Sen är hon ledig. Snacka om att hon har längtat. Det är nästan så hon har varit lite dagistrött.

One thought on “Det doftar som i mammas lanne

  1. mormors lilla goding snart får du åka på lite sommarlov morfar väntar. jag kommer med tåget på söndag har köpt apor.

Kommentera

