Vår sovande prinsessa

20120605-214407.jpg

Idag sov inte Melina på dagis. Det förvånade mig inte eftersom hon sov nästan tolv timmar i sträck under natten. Det som förvånade mig var ändå hur trött hon var.
Jag trodde att middagen skulle få henne att piggna till men inte då. Vi tittade på lite tecknat efteråt och när det var slut ville hon hå och sova. Då var klockan 18.20. Så tidigt har hon aldrig någonsin velat gå och lägga sig.

Hon var verkligen jättetrött och när klockan var kvart i sju sa hon till mig att gå. Så det gjorde jag. Hon somnade strax efteråt. Sen pratade jag med mamma en timme och försökte komma på hur jag skulle tillbringa en så ledig kväll.

Är det normalt att barn sover så här mycket? Det tror jag nog. Men kvällarna blir ju så himla korta… Tänk om jag hade kommit hem halv sex som jag gör en del dagar. Då hinner jag ju knappt säga hej. Och Stefan hade missat henne helt många kvällar. Vi får vara tacksamma för att hon sovit middag så här länge i alla fall. Det är ju faktiskt hon som bestämmer hur hon vill göra. Hon sover när hon vill.

Kommentera

