Fler cirkusbilder en väldigt trött dag

20120415-101919.jpg

20120415-102025.jpg

20120415-102033.jpg

Vi råkade komma till biblioteket igår, bara 20 minuter före Cirkus Roman skulle börja. Den var från tre år men ingen frågade nåt så… Han var en duktig underhållare som varvade konster med att låta barnen prova. På deras nivå förstås.
Melina blev besviken när inte hon fick stå på den stora bollen men så pekade han på henne som sista barn och hon rusade fram! Hon tyckte att det var superhäftigt! Han hade en häftig cykel med sig – som en enhjuling fast ändå inte. Barnen kunde ju cykla på den själva. Nästan i alla fall.

Jag är väldigt trött idag. Melina klagade på ont i halsen innan hon somnade och var genomsvettig efter en stund. En halvtimme hann jag sova innan hon vaknade och sa att hon frös. Så hon skakade! Det var mycket obehagligt. Hon fick en sup och sen la vi oss i min säng. Hon lugnade sig ganska fort.
Jag ringde sjukvårdsupplysningen och hon förklarade att febern förmodligen höll på att stiga. Det var bara att bädda in henne varmt och vänta på att tabletten skulle verka.
Morgonen har inte bjudit på mer feber men irritation och dålig aptit. Melina tyckte att det var dags att gå upp strax före sju så jag vilade en stund på soffan (tack gode Gud för Barnkanalen!). Jag var ju alldeles toktrött. Det är inte mycket bättre nu.
Nu hoppas vi att febern håller sig borta. Jag tycker att det räcker nu. Annars får vi nog söka hjälp.

20120415-104408.jpg

Kommentera

