Lite ordning på torpet

Jag som är pysslig håller gärna igång lite projekt då och då. Stefan blir nipprig på alla mina grejer som inemellanåt översvämmar bord och soffor. Ärligt talat jag också. Det är ju inte så att det är roligt att alltid sitta vid mitt överbelamrade skrivbord och pyssla. Det är mycket mysigare att sitta under samma filt och klippa lite medan man tittar på en bra film.

Detta behöver styras upp. Jag letade efter en låda till Melinas pysselsaker (färger, pärlor, pärlplattor, kritor och liknande) när vi var på IKEA härom dagen. Då hittade Stefan den här.

 

Vilken grej! Råskog heter den (läs mer här) och jag tror att det vore den perfekta lösningen på våra problem. Det ser ut som om hyllorna går att justera lite i höjdled. Jag ser framför mig att man har mappar med papper, kort och material längst ner och fyller de andra lådorna med pennor, klister, glitter, färger och allt annat trevligt! Man kan till och med hänga saker på kanten! Tänk då att kunna ta den här härliga vagnen och sätta sig var det nu är man vill pyssla. Om det är ute, i köket, i soffan eller någon annan stans. Den är ju bara att köra iväg! Det får bli det jag köper för födelsedagspengarna jag fick av Bernt.

När jag växte upp hade min mamma en garderob som var till bredden fylld med pysselsaker. Det var bara att gå dit och plocka på sig det man ville ha. Vem som städade efteråt låter jag vara osagt… Nu har jag ett halvt kontor fyllt med pysselsaker. Men de är ju inte tillgängliga direkt nerpackade i lådor. Men den här vagnen skulle vara som en pysselgarderob på hjul! Härligt!

Och då vet Stefan var han ska lägga alla mystiska prylar som han hittar överallt… 🙂

Kommentera

