Äntligen fredag…

20120316-163607.jpg

Här sitter jag ensam i tystnaden och lyssnar på klockans tickande och kylskåpets surr medan Stefan är på en mycket spännande framtidsrelaterat möte.
Varför är jag ensam då, undrar du?
Jo, Melina sover.
Va?! Men det kan hon väl inte göra sådär på blanka eftermiddagen heller, tänker du.
Jo då, det kan hon. Eftersom hon var toktrött.

Idag gick jag in och pratade med personalen på förskolan en liten stund. Det första Melina säger till mig är att hon har ont i magen. Fröken hävdar att det är första gången hon hör Melina prata om det så alltså är det ett problem som hör hemma hemma. Det stärker min tes om att det är ett uttryck för något annat hon känner är fel.
Så förklarar de att Melina inte har sovit på förskolan idag. Hmm. Jag gör en snabb ihopräkning och får ihop tre dagar som hon inte sovit den här veckan. Då undrar jag om hon sov så bra de andra dagarna heller.
Nu när jag vet det förstår jag mer hur hon har mått den här veckan. Vår lilla tjej måste ju vara alldeles slut… Vi får ge det någon vecka till och se om det blir bättre men annars får vi göra en ny sömnstrategi. Hon måste ju orka vara lite pigg på kvällen också. Inte bara på förskolan.
Imorgon blir det sovmorgon för vår del. God helg världen!

Kommentera

