Vår egen sång

Lyssna här >>

1. Ligger ensam och vaken. Kan inte sova än.
Just nu finns det ingen ro inom mig. Än sen.
Jag tänker på det som jag kunde gjort på annat sätt.
På det som jag ångrar, som inte glöms så lätt.
Säg att du hör mig, att du förstår.
Att du förlåter mig. Att kärlek består.

Ge mig en hand att hålla i.
Ge mig en famn att falla i.
När livet går sin gilla gång.
Så häll din kärlek över mig.
Med varma händer håll om mig.
Så sjunger jag vår egen sång.

2. Det blir många ledsamma timmar på ett år.
Det känns som jag kunde drunkna i dem då och då.
Men tiden som bär mig gnistrar ändå till ibland
av strålande männskor på hopplöshetens rand.
De som du sänder, de som berör.
som säger de tror på mig, som når innanför.

Ge mig en hand…

3. Det finns dagar jag inte vill gå ensam alls.
Då jag av tvivel, rädsla, missmod överfalls.
Jag biter ihop och undrar om jag orkar nu
att stå för mig själv, min klippa det är du.
Så när du ser mig så som jag är.
Säg att du tror på mig, säg att det bär.

Ge mig en hand…

 

Jag har länge försökt skriva en välsignelse. Men den vägen var lång. I vägkanten har jag hittat många sånger. Däribland denna. Jag tycker mycket om refrängen. Den är skön att sjunga.
Man kanske kan säga att det är en bön om välsignelse i alla fall.

Kommentera

