Mellerudsmys hela helgen

20120312-212940.jpg

Helgen i Mellerud bjöd på några roliga tillbakablickar. Jag fick träffa Sara och hennes dotter Signe. Vi konstaterade att vi inte hade setts på åtta år. Det är lång tid det. Men det kändes inte som så lång tid. Det kändes som vi sågs förra veckan. Vi hade lika trevligt. Vi hade bara lite mer att prata om. Fina Sara… Hoppas det inte dröjer åtta år till nästa gång. Melina tyckte Signe var lite högljudd men annars gick det bra för småtjejerna också.
Sedan råkade en klasskompis från lågstadiet komma förbi på söndagen. Hans son sålde aftonbladet till mig.
Vi träffade också en gammal släkting som berättade om min pappas familj. Min farfar hade åtta syskon! Det är ju nästan ett helt fotbollslag. Vi tänkte börja släktforska och att träffa Barbro var en bra ände att börja i.

20120312-213003.jpg

Eftersom min födelsedag stundar firade vi lite också. Vi firade min brors födelsedag också. Tyvärr utan honom. Men jag hoppas han fick en bit av tårtan när han kom hem. Den var smarrig. Melina åt två bitar. Men jordgubbarna smällde nog högst. Jag vet inte hur många hon åt under helgen. Säkert ett halvkilo.

20120312-213022.jpg

Min mamma hade förresten fått en fiffig idé. Hon brukar köpa persilja som krukkrydda men istället för att ha den i kylen sätter hon den i lite jord i fönstret så hon kan ta en kvist då och då på maten eller mackan. Mycket smart! En riktigt vårig idé!

Kommentera

