Gospel Groove Company – Viftning på hög nivå

Idag var kören med i gudstjänsten i Betlehemskyrkan. Från början var det sju som skulle vara med, sedan 15 och till slut blev vi 21 idag. Härligt! Det svängde ordentligt måste jag säga. Kristina hade annat för sig så jag var dagens viftare. Det var väldigt längesedan jag ledde kör så jag var nog lite ringrostig.

Jag kunde varit mer förberedd inför dagen, men med tanke med allt som hänt under veckan i vår verklighet sammantaget med ungdomsbussen-natten så gick det ganska bra. Även om jag välte ett bord ganska ordentligt så sjöng de fantastiskt bra! Det är praktiskt med en kör som sjunger så bra så man bara behöver sätta igång dem och sedan hålla koll på volymen.

Den första låten sjöng vi för första gången inför publik och det gick bra till slut. Vi missade hm på ett ställe, sorry Kristina, men något måste vi ju ha att jobba på längre fram också. 🙂 Carina gjorde ett fantastiskt solo! Läskigt bra!

Jag spelade in oss med telefonen. Det är så roligt att ha längre fram. Om 30 år kan jag fortfarande gunga med i Anders fina pianospel och sjunga med Gospel Groove Company.

I just can’t give up now

Emmanuel

Det lilla ljus jag har

Kommentera

