Ovanligt ovanlig vanlig dag

20120207-232811.jpg

Jag hade först inte tänkt blogga idag. Det var ju en tråkig tisdag… Men sen gick jag igenom vad som faktiskt hänt idag.
Jag blev bjuden på blå (!) prinsesstårta.
Jag blev uppmuntrad av min mamma.
Fick lyssna på rockig brassmusik på lunchen – med stans bästa tioåriga koreograferade (!) brassband.
Jag fick vara med och göra hemliga planer.
Jag kunde åka och hämta Melina lite tidigare.
Vi tog en lagom äventyrlig promenad till affären.
Vi tog bananpaus i busskuren på vägen hem.
Jag fick höra Melina säga till sin vovve: Du är min bästa vän du.
Sen sa hon att även pappa och jag var hennes bästa vänner.

20120207-234444.jpg

Det var deltagarrekord på körövningen – 43!
Jag fick en kompis att skratta från tårna – flera gånger!
Jag tog reda på information inför en liten överraskning.
Jag fick se ett nytt avsnitt av en komediserie som gjorde att jag skrattade så jag nästan grät.
Jag fick sitta under en eluppvärmd filt på max effekt tätt tätt intill min älskling så jag blev blossande varm.

Det hände alltså ganska många ovanligt bra saker idag.
Det känns gott att sova på.
God natt!

Kommentera

