Mammaminne: ”Jag älskar dig hela världen.”

Du fick bada med skum igår. Det var så roligt att du glömde bort badleksakerna…
Eftersom vi tog en så sen tupplur tänkte jag att du skulle trötta ut dig ordentligt. Det gick väl så där.

Du tycker mycket om din nya säng. Det är skönt. Den är fylld med massor av gosedjur och mjuka kuddar och täcken. Dessutom kan du sova lite hur som helst i den. Det tycker du om. Det finns plats för vattenflaskan så du kan dricka precis när du vill och du kan dessutom gå ur och i själv. Den där sista biten hade jag inte tänkt igenom riktigt dock. Det verkar som att du hellre går i än ur. Det blir svårare att få dig pigg på morgonen när du kan smita upp i de goa täckena alldeles för snabbt.

Igår kväll hade du lite svårt att komma till ro. Du sjöng, pratade och flyttade runt gosedjur. Vid nio gick jag upp och pratade med dig en sista gång. Jag förklarade att det är natten och att alla ska sova.

Du har nog hört mig säga att jag älskar dig många gånger. Och igår när jag sa att jag älskar dig mest i hela världen så sa du till mig: ”Jag älskar dig hela världen.”

Mitt hjärta rann ut i en liten pöl så jag fick hälla upp det i en hink för att ta med mig ner. Kanske förstår du inte riktigt innebörden, kanske kommer du att säga det till skorna imorgon, men kärleksfullt var det.

Du är kärleksfull.

Full av kärlek.

Kommentera

