Ma gag!

Alltså, det här med schlager.
Jag har alltid följt det mest för att kunna vara med och klaga på hur dålig musiken är. Det är inte många låtar som har satt sig.

Men nu, när vi har barn, antar jag att schlagerlivet blir annorlunda.

När jag hämtade Melina på dagis förut var det som vanligt ganska bökigt. Det är som om hon sparar på allt bråk och tar ut det på mig när vi ska klä på overallen.

Men idag var det pinsamt. Inte nog med att alla barn är på väg hem och fröken klär på sig före oss utan Melina, 2,5 år, ropar med jämna mellanrum: ”O MA GAG!!!”

Gång. På gång. På gång.

Inemellan slänger hon in ett och annat: ”Det gör oooooont!”

Det dröjer inte länge innan de andra föräldrarna hör att det är ”Oh my God” hon ropar vilket de har ganska kul åt.

Jag tyckte inte att det var roligt.

Och det är ju inte så att jag får förklara mig direkt.

”Nej nej, alltså, jag gör henne inte illa. Jag håller bara i overallen. Nej, hon är inte alltid så här. Och nej, vi matar inte vårt barn med popkultur eller låter henne titta på hur mycket tv hon vill.”

 

Tack Moniker. Du har förstört vårt barns ordförråd.

Kommentera

