Historien om plånboken som försvann

Jag fotade ett vackert bröllop igår. Med en stilig man och en vacker kvinna som hade riktigt roligt! De var inte ett dugg nervösa vilket gör allt enklare. Bilderna blev jättebra men jag måste ju vänta med att visa dem här tills de själva har sett dem. Men lite detaljbilder blir det nog framöver. Som aptitretare…

Jag insåg att jag fortfarande inte har bloggat om de två bröllop som jag fotade i maj förra året. Det borde jag göra här framöver. Det var många fina bilder då också. Det vore ju smart att visa upp bilderna jag har om jag nu vill ha fler jobb… Lite logiskt så att säga. 🙂

Men då till plånboken. Den tog jag med mig igår för att ha pengar till parkeringsbiljetter. Men jag tog den aldrig från bilen. Jag la den i korgen tillsammans med alla andra saker jag hade haft med mig.
Men idag hittade jag den inte någonstans. Jag fick åka till kyrkan utan plånbok. Trots att jag letade igenom bilen. Den var ju dessutom tom så jag borde kunnat hitta den enkelt. Jobbiga tankar flög igenom mitt huvud. Spärra kort, ringa polisen, beställa nytt körkort, förnya massa andra kort… Men när Stefan gick ut för att sätta fast barnstolen igen bad jag honom titta igenom bilen igen. Nya fräscha ögon kanske ser sånt jag inte ser. Och ja, han hittade den. I bagagen! Under, ja UNDER vagnen som står där. Där hade jag INTE lagt den. Det är jag fullständigt säker på. Fullständigt.

Den enda lösningen jag kan komma på till detta mysterium är ganska osannolik. Men i baksätet låg ett stort lakan som brudparet suttit på. När jag gick in igår drog jag ut lakanet med en snärt. Alltså måste plånboken hamnat utanför korgen och med snärten flugit och landat längst bak i bilen. Vardagsspänning när den är som bäst…

Imorgon är det äntligen vardag igen. Både jag och Stefan har fått en sväng av Melinas förkylning. Hon är nästan frisk nu. Och gnälligare än någonsin. Halva dagen har hon gråtit och skrikit och vårt tålamod är nästan slut. Mammig är hon också. Och så vägrar hon äta. Det är tuffa måltider. Det måste ju till mat för att återhämtningen ska fungera bra. Suck… Nu har hon äntligen somnat. Det var mycket skrik i samband med det också.

Nu ska jag titta på mer vackra bilder. Det är vila för själen det.

Kommentera

