Febern som inte ger sig

Vi pratade med mormor på datorn idag. Melina var lite intresserad. Men det var skönt att kunna rapportera att hon varit feberfri idag.

Sen la vi på.

Då kom febern.

Poff så var det 38,5 igen. Ni drack lite välling men åt inget. Stackars lilla pyre…

Det blir en hostig natt till tror jag. I natt väckte hon mig ungefär 83 000 gånger (åtminstone kändes det så) för att be om vatten, dra upp filten eller skrika lite. Varje gång tvärvaknade jag eftersom kräk-rädslan satt kvar.

Varje gång hon bad om vatten sa hon i alla fall ”Tack”. Det är ju snällt.

Hon har så väldigt ont i halsen verkar det som. Jag önskar jag kunde göra nåt mer än att trösta. Men men.
Hoppas det släpper snart. På fredag har det hållt i en vecka. Suck…

Kommentera

