Vardag alltför snart

20120115-230517.jpg

Den här helgen gick alldeles för fort… Troligen för att jag jobbade så sent på fredagen. Det måste jag fundera över.
Lördagen gick åt till kalas och idag har vi busat och packat ihop julpyntet. Nu ska det bara upp på vinden. Det är alltid lite vemodigt att ställa bort lådan med glaskulor. Undrar hur många år det dröjer innan jag kan hänga upp dem i granen. De är ju så himla fina. Tål glaskulor frost? I så fall kanske man kan ha dem i en gran ute?

När vi kom till kalaset igår träffade vi en av Melinas dagiskamrater utanför. Det första hon sa när hon träffade Noa var: – Jag tycker om dig. Varpå Noa svarade: – Jag tycker om henne.
Jag fick stanna för att skopa upp mitt hjärta som smält till en liten pöl på trottoaren. Hjälp så sött!

Idag skypade vi med mormor och morfar och morfar spelade gitarr. Melina lyssnade mycket koncentrerat och kände igen alla tre melodierna snabbt som bara den. Hon tycker nog lika mycket om gitarrmusik som jag.

Veckan som kommer blir av det lugnare slaget. Det känns så lugnt nu när det inte är massa högtider som ska firar, presenter som ska fixas och mat som ska lagas. Ganska skönt faktiskt. Plötsligt finner jag mig själv städandes nästan för skojs skull och med tid över då jag i vet vet vad jag ska göra. Jag tror det är dags för ett nytt projekt. Och det kommer ju ett bröllop som jag ska fota om två veckor. Jag tror jag ska njuta av tristessen ett tag till.

Kommentera

