Melodi till ”Jag önskar dig inte guld”

20120111-201415.jpg

http://www.ordmagi.com/musik/Jag_onskar_dig_inte_guld.mp3

Det finns en liten dikt som jag tycker väldigt mycket om. Den är skriven av Inger Törnqvist och läses på många dop och välsignelser.
Jag har skrivit en melodi till den men eftersom jag inte lyckas hitta författaren så kommer jag inte att kunna lägga ut noterna. Det är synd eftersom jag tycker om den lilla melodin.

Jag önskar dig inte guld
Ej heller pengar och makt
Jag önskar dig modet att vara dig själv
Och stå för det du har sagt
Jag önskar dig inte en stenfri väg
Men kraften att vägen gå
Jag önskar dig kärlek i riklig mängd
Och vänner att lita på

Så sant, så sant.

Kommentera

