Barnvisor till Camilla

Min kära vän Camilla ville ha nya sånger till sin mamma-barn-grupp på jobbet. Kramsången som redan finns här på bloggen tyckte hon om. Och i helgen spelade jag in några låtar som inte finns att lyssna på här än. Säg till om du vill ha noter på några Camilla!

 

Jag ser att du är ledsen

http://www.ordmagi.com/musik/Jag_ser_att_du_ar_ledsen.mp3

Jag ser att du är ledsen.
Du mår nog inte bra.
Detta har nog varit en väldigt jobbig dag.
Jag håller dig så hårt jag kan.
Tillsammans ser vi tiden an.
Du ska se att det blir bättre om vi väntar lite till.
Till dess så får du gråta så mycket som du vill.

Jag hör att du är ledsen.
Nu kan du gråta ut.
Gråt tills du är färdig och tårarna är slut.
Jag håller dig så hårt jag får
så ska du se att tiden går.
Vi sitter här och väntar tillsammans du och jag.
Imorgon kommer snart nu, det är en helt ny dag.

Den här jag skrev jag med barn i åtanke. Men i efterhand känns det som om jag skulle behöva höra detta när jag är ledsen också.

Hoppsången

http://www.ordmagi.com/musik/Hej_hej_min_lille_van.mp3

1. Hej hej, min lille vän. Sitter på knät och hoppar igen.
Det tycker du är riktigt skoj. Hej vad det hoppar oj oj oj!

2. Hej hej, min lille vän. Sitter på knät och hoppar igen.
Hoppar hit och hoppar dit. Höger är nog din favorit!

3. Hej hej, min lille vän. Sitter på knät och hoppar igen.
Hoppar upp och hoppar ner. Du vill alltid hoppa mer!

4. Hej hej, min lille vän. Sitter på knät och hoppar igen.
Denna sång är inte lång, så vi tar den än en gång!

5. Hej hej, min lille vän. Sitter på knät och hoppar igen.
Jag håller i, hoppa inte ut, för nu är visan slut!

 

Lilla du

http://www.ordmagi.com/musik/Lilla_du.mp3

 

Det blir dag igen

http://www.ordmagi.com/musik/Det_blir_dag_igen.mp3

De här två sista upptäckte jag redan fanns bland hemvävt… Ja ja. Det var kul att sjunga dem i alla fall.

Kommentera

