Att sova lite på saken

Så. Nu är jag trött och ska sova lite.
Det blir en spännande dag. För första gången i livet ska jag prata i radion. Om den alternativa julkalendern. Så jag är ju hemtam på ämnet tack och lov. Och lite förberedd på allmänna kyrkfrågor. Jag ska komma ihåg att le också. Det hörs faktiskt på rösten.
Förutom detta ska vi handla lite och laga mat och städa och slå in julklappar och… Ja, vi får se hur långt vi kommer på listan. Vad jag förstår så klampar julen in i farstun även om allt inte är strålande rent.
Ikväll gjorde vi i alla fall marknadsgodis. Så himla superenkelt och jättegott! Och det skulle ju inte ens gräddas eller kokas… Jag ska lägga ut receptet här. Någon dag. När jag får tid över. Snart. Det är ju lov!
Jag är ledig till efter nyår nu. Det känns inte som så länge dock. Jag ska nog mest tvätta, komponera och ta sköna långa mornar i sängen med vår skönsjungande dotter. Då är livet som bäst.
Men först – radio. SEN börjar lovet…

Kommentera

