Efterfest

Ikväll hade vi efterfest och köravslutning. Med hundra ljus på bordet (typ), massa gott att äta och bilder och musik att lyssna på blev det en riktigt mysig kväll. Det blev ju inte sämre av att Melina hade hela öppna förskolans leksaker i rummet bredvid PLUS en lekkamrat. Hon ville inte åka hem kan jag säga… Men hon somnade som en stock när vi väl var hemma.

Den här hösten har varit fantastiskt för vår kör! Och nu efter konserten ska det bli mycket spännande att se hur många som kommer till första körövningen i januari. Vi börjar 10:e om du är sugen att hänga på. Jag kan tänka mig att en del blev inspirerade till att sjunga med oss. Och ja, det förstår jag. Vi har ju så kul!

Kristina, vår underbara körledare, berättade att bröderna R var väldigt nöjda med kvällen. Bandet också. De tyckte att det var väldigt roligt att spela gospel. Mycket klurigare än de hade trott men också annorlunda och friare, mer öppet för inspiration och improvisation. Och det är ju så det är.
Tydligen hade Julgalan och en annan konsert i Karlstad haft väldigt dåligt med folk den kvällen. Det klart. Alla var ju hos oss och röjde järnet! Riktigt kul!

Jag måste ju visa några små guldkorn som jag vill att jag ska komma ihåg i många år. Bäst att dokumentera…

Magnus statusuppdatering. Observera datumet och tiden. Alltså konsertkvällen. Det är bra betyg det.

På Rongedals hemsida står det så här i turnéplanen.

Kul med publikrekord! Det var ju faktiskt folk över allt…

Jag glömde fråga Kristina hur många biljetter vi sålde. Jag ska kolla upp det.

Nu ska jag gå och lägga mig och mysa med ett gott konsertminne. Härligt!

Kommentera

