Förberedelsernas helg

Den här helgen har mormor varit här. Lyckan var stor när vi hämtade henne vid tåget. Orden snubblade ut ur Melinas mun. Oj oj oj… Stort tåg! Och så var mormor där!

Vi har pysslar och fixat hela helgen. Med risk för att förarga mina medmänniskor tänker jag hålla tyst om vad vi gjorde. I alla fall någon vecka. Men jag kan säga så mycket som att det inbegrep dammsugaren, sopsäckar, musik och fuskgrenar av ett särskilt slag. Det har varit mysiga dagar men mycket värmeljus och trevliga stunder även om Melina hade lite feber igår och var på riktigt dåligt humör.

Min kära mor befriade mig från en lock på luggen och höll mig sällskap när bilen blev tvättad. Kanske tycker du att det låter som banala saker men det är de små sakerna som räknas. Dessutom hade hon med sig min gamla telefon. Den som jag trivdes mycket bra med i flera år.Den dog i en översvämning för en liten tid sedan och nu fick Melina den. Morfar har satt in en bild i den och det ser läskigt riktigt ut. Det ser ut som att skärmen lyser hela tiden… Så nu har min lilla tjej den och leker med. Telefonen som jag tog de allra första bilderna på henne med. Som var med oss på sjukhuset och har spelat in så många av mina låtar. Vila i frid! Eller nja, vila i leksakslådan. Det är ju inte riktigt samma sak.

Kommentera

