Att leva i tron om en sovmorgon

Det var det jag gjorde igår. Härligt! En hel timme gratis inatt! Men nej då. Melina vaknade halv åtta. Alltså halv sju vintertid. Jag försökte muta med allt möjligt men hon ville inte ens ligga kvar i min säng. Så vi gick upp och jag la mig på soffan en stund och ”sov” (vilade är väl egentligen rätta benämningen) medan hon såg på dåliga barnprogram. Jag var väl inte världens bästa mamma just då men vad gör man? Ögonen hade ju betonglock. Undrar om det inte låg lite förkylning bakom det där också.

Melinas förkylning verkade lite bättre än igår när hon hade niagarasnuva. Jag torkade så mycket att hon blev alldeles röd under näsan stackars liten… Men idag har hon hostat istället. Det blir spännande att se hur hon mår när hon vaknar. Om nu natten blir lugn.

Idag åkte jag och Melina in på gudstjänsten i Betlehemskyrkan. Det var ju afrikansk musik med. Jag hade tänkt vara med på workshoppen de hade igår men bostadsrättsföreningen hade städdag så jag fick snällt kratta löv och rensa ogräs istället. När de nu ändå ska köra massa skräp till tippen passade jag på att klippa gräsmattan. Dock är vårt förråd off limits just nu. Det är bara kvalificerade tetrisexperter som får öppna dörren. Alltså Stefan. Tar man ut saker där får man aldrig in dem igen. Min jakt efter trimmern som vi använder för att klippa gräsmattan slutade alltså med att jag öppnade dörren. Jag fick snällt leta reda på trädgårdssaxen och klippa gräsmattan för hand. Med sax. Träningsvärken som följer den aktiviteten är inte att leka med. Baksidan låren och jumskarna fick sig en ordentlig genomkörare. Så mycket att jag stapplar omkring här hemma idag. Tur att det släpper när jag rört på mig en stund.

Jag har aldrig varit mer tacksam över att vår gräsmatta är väldigt liten.
Nu är det bara baksidan kvar…

Veckan som kommer är det ”novemberlov”. Alltså veckan med utbildning och då Stefan ska använda alla tänkbara tillfällen till att arbeta in sånt som han halkade efter när han var sjukskriven. Alltså blir det väl som vanligt. Med lite fotografering blir det. Och en hel massa bus. Det är tur det.

Kommentera

