Bön för en vän

Jag har skrivit en sång.

Till min vän som som kämpar med frågor och svar.
Till min vän som längtar efter kärlek.
Till mina vänner som väntar så hjärtat nästan brister.
Till min vän som inte blir frisk.
Till min vän som har för många att älska.

Detta är för er.

Bön för en vän

1.Hej Gud. Det är jag. Har du tid ett slag.
Du förstår min vän behöver dig idag.
Både du och jag vet att jag orolig är.
Jag hör hur svaren och frågorna tär.
Vännen min håll ut.

REF: Jag vill att du ser efter, håller om, tittar till.
Alla dygnets timmar. Kom och gå som du vill.
Bara du är nära. Så jag vet du är där.
Hjälper till att bära tiden här.

2. Håll upp, ge stöd, och trösta väl.
Ge mod, muntra upp, hela kropp och själ.
Vårda detta hjärta som lever i nöd
och tänd där en längtans glöd.
Vännen min var stark.

3. Jag ber gå bakom och ge kraft att stå
emot det som stör och som pressar på.
Var med i drömmarna så sömnen blir trygg
Och håll din arm om en snyftande rygg

REF:Jag vill att du ser efter, håller om, tittar till.
Alla dygnets timmar. Kom och gå som du vill.
Bara du är nära. Så jag vet du är där.
Hjälper till att bära tiden här.

Lyssna här.

(Jag vet att pianisten är usel men det var den enda jag fick tag i med kort varsel.
Det får bli en bättre inspelning en annan gång.)

One thought on “Bön för en vän

  1. En melodi att gråta till! Vilken fin sång. Och vad var det där med att du inte kunde spela nån instrument? Jag hörde både gitarr och piano, och inte ”uselt” alls. Kram Louise, dina vänner kan vara så tacksamma att de har dig som kompis.

Kommentera

