Regn och sol som på beställning

Det var en väldigt varm dag idag. Vi skulle äta tårta och dricka kaffe och valde snabbt att göra det på baksidan. Där är det mycket svaligare så det var enda alternativet. På framsidan blir det potthett!
Melina öppnade alla paket med stor entusiasm och lite hjälp med tejp och snöre. Hon fick bland annat en gitarr, ett staffli och ett pussel som hon ville prova genast – medan hon öppnade de andra paketen. Lite rörigt blev det… Vår trädgård är ju så pytteliten. Ändå saknade vi ju en person, farmor. Hon var nog med på sitt eget sätt. Jag hade bakat hennes daimkakor också. Det hade nog hon gjort annars.
När barnen lekt skulle vi grilla hamburgare. När grillen var tänd började det droppa lite. Hem öste det plötsligt ner. Mamma stod tappert kvar i regnet och grillade de godaste jag har ätit på mycket länge.
Melina hade en toppendag! Hon hade roligt precis hela dagen. Lite varm var hon kanske men mest glad. Tack allihopa!

Imorgon kommer det vänner och barn på gården. Det ska bli roligt också. Det är roligt att fira ordentligt. Jag fick ju inget kalas i våras så jag firar lite jag också. Gott det!

För två år sen precis gick vi omkring som yra höns. Jag hade svaga värkar men ändock värkar! Det hände äntligen något! Vi skulle bli föräldrar!

Kommentera

