Sång i sorgen

Jag är fortfarande chockad. Förstår nog inte det som hänt. Det är för stort för att kunna ta in. Jag får tårar i ögonen varje gång jag läser om det. Så fruktansvärt.
Förra veckan skrev jag en sång – utifrån texten om det förlorade fåret – om var vi förlorar oss själva idag. Den tillägnar jag offren för denna ofattbart hemska gärning och alla de som sörjer. Orden räcker inte till.
Det kan vara så att man som jag, tror att Gud kan vara den som sätter sig bredvid och ger hopp, men det kan lika gärna vara en nära vän. Det är upp till var och en.

Herre, var med dem!

Lyssna utan ord

Jag behöver
inte ropa.
Du lyssnar
utan ord.
Du vet att
mitt hjärta värker.
Jag kände
och du förstod.

1. Ensam på en bänk.
Min själ den går och vankar.
Hjärtat mitt är tomt.
Jag bär på tunga tankar.
Du sätter dig bredvid.
Motar orosfronten.
Lyfter upp min blick.
Se bortom horisonten.

2. Det tunga som jag bär
kan ligga still i handen.
Fylla himlen helt
eller rinna ner i sanden.
Ingen dag är lik.
Vilda vågor bär mig
till en stilla vik.
Ta hand om mig jag ber dig.

3. En mörk och nedtyngd dag
är det svårt att tänka
att allt ska vända om.
Efter vad ska man längta.
Du hittar mig ändå.
Visar mig en strimma
hopp som växer till
allt mer för varje timma.

Lyssna på den här >>
Ladda ner noterna här >>

Inspelningen är skitdålig eftersom den är gjord med min telefon. Jag ska bara hitta någon som vill hjälpa mig spela in den. Piano är inte en av mina största talanger.
Noterna är fria att använda för den som vill.

Kommentera

